Rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 3 - 4 letnich
9:00 - 14:00 Realizacja podstawy programowej
6:30-8:30 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne, itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej. Opowiadanie historyjek obrazkowych. Zabawy dowolne i zajęcia indywidualne. |
8:30-9:00 |
Prace porządkowe w sali. Zabawa ruchowa ze śpiewem, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania. Śniadanie. |
9:00- 11:30 |
|
11:30-12:30 |
|
12:30-14:00 |
|
14:00-14:30 |
Czynności samoobsługowe. Podwieczorek. |
14:30-16:00 |
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, Zabawy dowolne .według zainteresowań dzieci. Czytanie fragmentów książek, opowiadań, układanie puzzli, rysowanie, malowanie, lepienie. |
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5 - 6 letnich
9:00 - 14:00 Realizacja podstawy programowej
6:30-8:30 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci w tym czytaniem liczeniem, pisaniem. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne, itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej. Opowiadanie historyjek obrazkowych. Zabawy dowolne według zainteresowań i zajęcia indywidualne z dziećmi mającymi trudności. |
8:30-9:00 |
Prace porządkowe w sali. Ćwiczenia poranne. Zabiegi higieniczne. Przygotowanie do śniadania. Śniadanie- doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalne zachowanie przy stole. Mycie zębów. |
9:00- 11:30 |
Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela; zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w języku obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. |
11:30-12:30 |
Czynności samoobsługowe i higieniczne. Przygotowanie do obiadu. Obiad. |
12:30-14:00 |
Gry i zabawy indywidualne i zespołowe w sali lub na powietrzu. |
14:00-14:30 |
Czynności samoobsługowe. Podwieczorek. |
14:30-16:00 |
Zabawa ruchowa. Praca korekcyjno-kompensacyjna. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, Zabawy i gry przy stolikach w małych zespołach. Zabawy dowolne wedle zainteresowań. Czytanie fragmentów książek, opowiadań, układanie puzzli rysowanie, malowanie, lepienie. (religia na wniosek rodziców) |