Grupy przedszkolne
Temat do realizacji dla gr.”Wiewiórki” 25.03.- 27.03.2020r.
„WIOSNA W PARKU I W OGRODZIE”
- Wprowadzenie litery „g, G” w oparciu o wyrazy „globus, Gustaw”. Dzieci wiedzą, jak wprowadzaliśmy literki (mają też klasery w domach z literami, cegiełkami i cyframi). Będą tu pomocne. Dziecko ma podzielić wyrazy na sylaby, potem na głosy. Policzcie ile jest sylab, ile głosów. Zastanówcie się czy głoska „g, G” to spółgłoska czy samogłoska ? Wyodrębnijcie każdą głoskę w wyrazach-zastanówcie się czy jest spółgłoską czy samogłoską. Następnie wykonajcie zadania na kartach pracy – ks. „Dzieciaki w akcji” cz.3, s. 36 i 37, zwróćcie uwagę na kierunek pisowni literki ( od góry do dołu J) i kierunek pisowni w szerokiej liniaturze ( od lewej do prawej J)
- Poznanie liczby 13 oraz jej składników. Wdrażanie do wykonywania działań na konkretach oraz posługiwania się liczebnikami głównymi oraz porządkowymi w zakresie 13 - ks. „Dzieciaki w akcji” cz.3, s. 91.
- w książce „Popisanki” – napiszcie literkę „G,g” oraz poznaną przez was - cyfrę 13
- czytanie nowej litery w połączeniach sylabowych i wyrazach, krótki tekst – ks. „Poczytanki” s. 54-55
- proszę spróbować napisać nową literkę „G, g” w wąskiej liniaturze w zeszytach w linie
- w zeszytach z cyferkami (w wolnym czasie nadrabiamy na bieżąco cyferki) rodzic pisze wzór cyferki 13 i dziecko próbuje zapisać ją samodzielnie
- „Nadeszła wiosna” – słuchanie wiersza „Przyjście wiosny” J. Brzechwy – Zapraszam rodziców do przeczytania dziecku wiersza „Przyjście wiosny”. Po wysłuchaniu utworu dzieci opowiadają, o czym był wiersz i jakie było zakończenie tej historii. W czasie powtórnej recytacji spoglądają na rozkładówkę w „Kartach pracy” i starają się odnaleźć pojazdy wymienione w wierszu. Liczą, ile pojazdów proponowały zwierzęta. Wskazują i nazywają wymienione w wierszu zwierzęta i ptaki, które rozmawiały o wiośnie. Rodzic ponownie recytuje wiersz, zawieszając głos w miejscach, gdzie wymienione są nazwy pojazdów. Zdania odpowiednio kończą dzieci – ks. „Dzieciaki w akcji” cz.3, s. 66-67
Tekst wiersza:
„Przyjście wiosny” Jana Brzechwy
Naplotkowała sosna, że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro: – Przyjedzie pewno furą.
Jeż się najeżył srodze: – Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął: – Ja nie wierzę, przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdnął: – Wiem coś o tym, przyleci samolotem.
– Skąd znowu – rzekła sroka – ja z niej nie spuszczam oka
i w zeszłym roku w maju widziałam ją w tramwaju.
– Nieprawda wiosna zwykle przyjeżdża motocyklem!
– A ja wam tu dowiodę, że właśnie samochodem.
– Nieprawda, bo w karecie!
– W karecie? – Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko, że płynie własną łódką!
A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiaty za nią śpieszą, już trawy przed nią rosną
i szumią – Witaj wiosno!
- Praca plastyczna „Moje spotkanie z Wiosną” – malowanie farbami plakatowymi „Wiosny”
- Piosenka „Wiosna w błękitnej sukience” – przypomnijcie słowa i melodię piosenki (dostępna na stronie You Tube)
- Ćw. Gimnastyczne:
- Turlanie piłki w leżeniu przodem – ćwiczenie mięśni grzbietu i karku. Dzieci naprzeciwko siebie, w leżeniu przodem, unosząc klatkę piersiową, oburącz odpychają od siebie piłkę, tak aby doturlała się do osoby współćwiczącej.
- Rzucanie i łapanie piłki stopami – ćwiczenie mięśni brzucha i stóp. Dzieci naprzeciwko siebie w siadzie skulnym. Jedno dziecko chwyta stopami piłkę i rzuca w stronę osoby współćwiczącej, która próbuje stopami złapać piłkę i odrzucić ją z powrotem.
- Zabawy ruchowe:
- Kolorowa wiosna – zabawa orientacyjno-porządkowa. Zabawę rozpoczyna rodzic, wcielając się w rolę wiosny. Odwraca się tyłem do dziecka, które stoi tuż za nim. Wiosna mówi: Przyniosłam kolor czarny jak jaskółki. Dziecko rozbiega się, by dotknąć czegoś czarnego. W tym czasie Wiosna mówi: Raz, dwa, trzy, Wiosna patrzy! i odwraca się. Wiosna podaje kolejny kolor, np. Przyniosłam kolor żółty jak słońce, biały jak przebiśniegi itp. Zasadą jest, aby kolory się nie powtarzały.
- Taniec kwiatów i motyli – zabawa z elementem wspięcia na palcach, obrotu i biegu. Potrzebne np. wycięte z papieru kolorowe kwiaty, które położymy na podłodze. Zabawie towarzyszy muzyka, „Wiosna” Antonio Vivaldiego. W trakcie pierwszego motywu melodycznego motyle wirują wokół własnej osi, poruszają się subtelnie we wspięciu na palcach, fruwają między kwiatami. W czasie zmiany motywu melodycznego motyle przysiadają na kwiatkach.
- zadania do zrobienia w książce zw. z tematyką tygodnia:
ks. „Dzieciaki w akcji” cz.3, s. 70-73
Życzę miłej pracy i zdrowia dla państwa i dzieci.
Pozdrawiam Was serdecznie kochani J
Jeżeli będą jakieś pytania, to proszę dzwonićJ